Jan 7, 2010

Malaysian Hackers

Kita selalu kagum dengan hackers omputih. Tambah tambah yang dalam filem. Siap boleh hack satelit apa kejadah semua macam dalam filem favourite pakcik Die Hard 4.

Tapi pakcik rasa rakyat Malaysia patut kenal dengan local hacker yang bernama BrainWash. Antara hacker yang banyak menjahankan website website dan hasil kerja beliau yang terbaru adalah website Mahkamah Malaysia.

Brainwash jugak pernah meng'hack' website website lain seperti menaraKL, UITM, dan paling best beliau pernah hack website cyberxmovie.com yang dok promote hacking di Malaysia ni. Tapi last last dia yang kena hack. Hahahaha

Pakcik sememangnya tak berapa setuju dengan tindakan BrainWash. Tapi Encik BrainWash jangan ler hack website pakcik pulok. Hehehehe Tapi BrainWash sepatutnya menyedarkan admin admin dan konon konon nya pakar IT tentang berapa pentingnya security dalam dunia masa kini.



Nota Buku Lali: Pakcik bercadang nak jual final year project pakcik yang bertajuk host based intrusion detection system (HIDS) kat Mahkamah Malaysia. Agak agak berapa boleh jual dan mampukah dia menahan asakan En. BrainWash? Hehehehe

3 memba kita komen:

DrSam January 7, 2010 at 9:40 AM  

suka dengan motto brainwash tu :) Macam dalam satu movie hacking...lupa tajuk.

JohnJenin January 7, 2010 at 10:10 AM  

Dr Sam,
Tajuk movie tu adalah Hackers. Tahun 95 macam tuh. :)

Naddy January 8, 2010 at 12:39 AM  

pakcik HIDS juga adalah kependekan Hari Ini Dalam Sejarah

Top Commentators of The Month

Get this widget here

Back to TOP