Mar 17, 2010

Namewee – Attention Whore?

*sekadar gambar hiasan


http://www.malaysiakini.com/news/126752


Head in to the above link if u want to have better understanding on what the heck pakcik going to ber’letiaq’ today. Tetapi pakcik yakin, anak anak Malaysia yang bijak internet telahpon tahu tentang percubaan Namawee untuk mendapatkan dana pembangunan kreatif yang diumumkan pada sidang budget lalu untuk tahun 2010.


Pakcik tetiba rasa something is not right. Namewee berkokok sana sini untuk mendapatkan dana 200 juta yang ada dalam dana pembangunan kreatif tetapi dia masih belum membuat permohonan? Atau industry hiburan nih memang jenih buat skrip pastu panggil sidang media sebagai permohonan tidak rasmi? Kot ada proven record yang filem dia best tak pa la jugak.


Yang paling best ugutan secara professional


"Kebanyakan daripada kawan-kawan penerbit filem (berbangsa) Cina memberitahu saya bahawa saya tidak akan mendapat sokongan kewangan itu”


Mau tak mau. Gov kena bagi jugak duit tu untuk dia. Kalau tak gov akan nampak racist dan popularity beliau semakin meningkat especially bagi kaum Cina. Hebat!


Pakcik hairan bin ajaib, macam mana orang yang pernah kontroversi dengan lagu Negarakuku dengan mengutuk kerajaan dan menghina komuniti Islam bercita cita untuk menghasilkan filem 1Malaysia. Sempoi hang kutuk kerajaan itu ini, last last ang nak mintak duit daripada kerajaan. Hahahaha Macam hang dok maki mencarut dekat mak bapak ang, tapi time nak pi sekolah mintak duit belanja kat depa. Hahahaha


Bebudak muda sekarang memang suka kepada seorang yang lantang. Yang berani bersuara. Tetapi bukan kelantangan dan keberanian jenis Namewee yang kita perlukan. Sampai hal sensitif apa pon tak reti nak pikiaq.


Lebih baik dana tu pergi kepada pembikin pembikin filem 15Malaysia. At least diaorg penah buat short filem daripada Namawee yang lakonan dia tak seberapa dalam ‘Potong Saga’. Baik Khairy Jamaluddin lagi baguih dok ada. Siap overshadow ang lagi dalam short film ‘Meter’.


Dengan sini pakcik menyeru kepada Tenaga Nasional Berhad supaya memotong bekalan elektrik rumah Namewee dan ketika beliau sedang berangan-angan yang dia buat filem best. Pastu rakam reaksi dia. Kasi upload sama itu YouTube. Baru revenge! (kan dia pernah buat video kutuk TNB) Hahahaha


Sekian berletiaq…

5 memba kita komen:

lavidalabelle March 17, 2010 at 1:16 AM  

mamat tu memang suka kontroversi kan. bolehlah jadi artis tak lama lagi jadi pelakon drama, kendian menyanyi lepas tu jadi pengacara pulak.

haih. kdg2 fikir kerajaan ni lembut melampau plak.

JohnJenin March 17, 2010 at 1:25 AM  

Yes Belle. if he need attention. Masuklah AF..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ March 17, 2010 at 1:43 AM  

hahaha.
dia memalukan kawasan eklahiran aku!
marah betul aku.

hempas2!!

FARYN March 17, 2010 at 2:19 AM  

hahahha...daddy jiwangkah?


kah kah kah kah

JohnJenin March 17, 2010 at 3:11 AM  

Zara,
orang muar patut jatuhkan hukuman buang daerah dekat namawee.

faryn,
ni mesti tak baca post. terus sound jiwang. orang tgh marah nih. grrrrr

Top Commentators of The Month

Get this widget here

Back to TOP